Дан без аутомобила
Прво спонтано организовање "Дана без аутомобила" почело је за време нафтне кризе 1970. У појединим европским градовима организован је "Дан без аутомобила" почетком деведесетих година прошлог века.
Европски комесар за животну средину, госпођа Margot Wallstrom, покренула је акцију Европски дан без аутомобила – European Car Free Day 1999. године као пилот пројекат ЕУ кампање "У град без мог аута".
Европски (међународни) дан без аутомобила је замишљен тако да се сваког септембра делови града затворе за аутомобиле. Овај дан промовише развој бициклизма и осталих немоторизованих кретања на градским и ванградским деоницама, тј. покушај да се смањи коришћење аутомобила на градским деоницама и тиме допринесе развоју еколошких услова живота.
Потписивањем Завета од стране Министра саобраћаја и телекомуникација Републике Србије, Србија је приступила овом покрету и обавезала се да ће прихватити препоруке Европске уније.
Које су користи које се могу очекивати од организације Недеље мобилности?
-боље разумевање потреба бициклиста на нашим улицама и путевима
-важан корак за започињање националне бициклистичке стратегије
У акцији и организацији наше наше школе у оквиру ове манифестације су учествовали наставници:
Малиша Стевановић
Иван Стебих
Зоран Петковић и
Јелица Орловић
као и саобраћајна полиција која је обезбеђивала ову манифестацију.
Градови који су до сада учествовали у Дану без аутомобила у Србији су следећи:
Алексинац
Аранђеловац
Бач
Београд
Бачка Паланка
Ћуприја
Ивањица
Кањижа
Кикинда
Крагујевац
Крушевац
Лазаревац
Љиг
Љубовија
Лучани
Младеновац
Ниш
Нови Сад
Обреновац
Панчево
Параћин
Пријепоље
Прокупље
Рашка
Ражањ
Рума
Сомбор
Сремска Митровица
Суботица
Шабац
Шид
Топола
Ваљево
Владичин Хан
Зрењанин
Житиште