Одред извиђача „ЗАВИЧАЈ 1093“ из Врања, уз партнерство Тренинг центра „КОЦЕВСКИ“ из Новог Сада, а уз покровитељство локалне самоуправе града, одржао је семинар у нашој школи у недељу 04. 09. 2016.г. под слоганом ,,Буди спреман да креираш бољи свет 2”.
Семинар је акредитован код Завода за унапређивање образовања и васпитања (ЗУОВ) и у њиховом каталогу се налази под редним 107, компетенције К4 (комуникација и сарадња). Приоритети :
(4) Комуникацијске вештине
(6) Јачање професионалних капацитета запослених, нарочито из области иновативних метода наставе и управљања одељењем.
Семинар је за наставнике био бесплатан, а иначе га финансира Министарство омладине и спорта Републике Србије.
Циљеви пројекта су:
Едукација младих просветних радника путем акредитованог семинара на подстицање активизма младих људи за активан приступ неформалном образовању.
Подстицање наставника и стручних сарадника на организовање извиђачких активности као облика сарадње са локалном заједницом и начином упућивања младих у здраве стилове живота, ненасилну комуникацију и правилан однос према природи.
Упознавање наставника и стручних сарадника са програмом и начином рада Савеза извиђача Србије (СИС) и Светске скаутске асоцијације (WОСМ).
Уочавање веза и заједничких области деловања школа и извиђача.
Предности укључивања ученика у организацију као вид неформалног образовања – да ученици уче свуда и на сваком месту уз уважавање различитости.
Креирање стратешких докумената школе уз имплементацију извиђачких садржаја.
Могућности партнерства и заједничких активности на локалу.
Мисија извиђаштва је да допринесе образовању младих људи, кроз систем вредности заснован на скаутском Завету и Закону, да помогне изградњи бољег света у коме су људи остварени као појединци и имају конструктивну улогу у друштву.
На семинару је учествовало 30 наставника старосне доби до 35 година. Полазници семинара били су наставници из наше општине и наставници из 16 оближњих општина.
Семинар је био занимљив, открио нам је један потпуно нови начин и могућност образовања и васпитања ученика, а и навео нас је на размишљање организовања оваквог вида неформалног образовања – да ученици уче свуда и на сваком месту уз уважавање различитости.
|